• خانه 
  • تماس  
  • ورود 

​استجابت بعد از سه روز

23 فروردین 1395 توسط زهره مانده گاری اندانی

 

 


مرحوم شيخ حرّ عاملى به نقل از مرحوم طبرسى رضوان اللّه تعالى عليهما آورده است :
شخصى به نام حسين بن محمّد حكايت كند:
زير دربار خليفه عبّاسى بود، روزى به من گفت : خليفه عبّاسى ، ابن الرضا (يعنى ؛ حضرت ابوالحسن ، امام علىّ هادى عليه السلام ) را تحويل زندان بان خود - به نام علىّ ابن كَرْكَر - داده است و من سخت براى آن حضرت مى ترسم ، زيرا كه علىّ بن كركر شخصى بى رحم و بى باك است .


پس شنيدم كه حضرت هادى عليه السلام با خداى خويش راز و نياز و مناجات مى كرد؛ و در ضمن مناجات اظهار داشت :


((اءنا اءكرم على اللّه تعالى من ناقة صالح تمتّعوا فى دار كم ثلثة اءيّام ذلك وعد غير مكذوب )).
يعنى ؛ من در مقابل خداوند متعال از شتر و ناقه حضرت صالح عليه السلام گرامى تر و برتر هستم ، در اين دنيا بهره ببريد به مدّت سه روز، كه اين وعده اى حتمى و تخلّف ناپذير است .
سپس حسين بن محمّد به نقل از دوستش افزود: من كلام و مفهوم سخن امام هادى عليه السلام را نفهميدم كه چه منظورى دارد و مقصودش چيست ؟
به حضرت عرضه داشتم ياابن رسول اللّه ! خداوند تو را عزيز و بزرگ قرار داده است ؛ منظورت از اين سخنان چه بود؟!
حضرت در جواب اظهار فرمود: منتظر باش ، بعد از سه روز، متوجّه خواهى شد.
و چون روز دوّم فرا رسيد، حضرت را ضمن عذرخواهى ، آزاد كردند.
همچنين روز سوّم عدّه اى بر خليفه هجوم آورده و او را به قتل رساندند؛ و سپس فرزندش منتصر را به جاى او نشاندند.

( چهل داستان و چهل حديث از امام هادى عليه السلام
مؤ لف : حجّة الاسلام و المسلمين عبداللّه صالحى

 نظر دهید »

پیام رهبر عزیزمان در پی حضور مقتدرانه مردم در انتخابات94

11 اسفند 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

خداوند دانا و توانا را سپاس که در آزمون بزرگی دیگر، ملت آگاه و مصمّم ایران را به پیروزی رسانید؛ آنان توانستند برای سی و ششمین بار از آغاز انقلاب اسلامی، در انتخاباتی سراسری، با عزم راسخ و شور و نشاط به‌یادماندنی، حضور یابند و سرنوشت کشور را در مقطع کنونی، رقم زنند؛ نمایندگان خود را برای تشکیل دو مجلس پر قدرت و پر اهمیت برگزینند و بار دیگر مردمسالاری دینی را در چهره‌ی درخشان و پر اقتدار خود به جهانیان نشان دهند.

ایران اسلامی به ملت خود می‌بالد و به استحکام مقرّراتی که این فرصتهای مغتنم را برای قد برافراشتن و تجدید قوای ملی فراهم آورده است، سر می‌افرازد.

اینجانب وظیفه‌ی خود می‌دانم که از این لبیک عمومی به فراخوان نظام اسلامی سپاسگزاری کنم و پاداش و هدایت الهی برای مردمی که این جمعه‌ی پر کار و پر شکوه را آفریدند مسألت نمایم. به مسئولان کشور چه انتخاب‌شوندگان برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و چه دارندگان مناصب اجرایی در قوای دیگر و چه دیگر مسئولان در سازمانها و نهادها، یادآور میشوم که سپاسگزاری شایسته را در خدمت صادقانه به مردم و کشور و نظام اسلامی محقق سازند؛ ساده‌زیستی، پاکدستی، حضور پیوسته در جایگاه مسئولیت، ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های شخصی و جناحی، ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه، واکنش انقلابی به نقشه‌های بدخواهان و خائنان، منش جهادی در اندیشه و عمل، و در یک جمله: کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را، برنامه دائمی خویش در دوران این مسئولیت بدانند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند.

روزگار بسیار حساس کنونی، حساسیت و هوشیاری و عزم راسخ همگان بویژه شما مسئولان را می‌طلبد.

پیشرفت کشور هدف اساسی است. پیشرفت صوری و منهای استقلال و عزّت ملی، پذیرفته نیست. پیشرفت، بمعنی حل شدن در هاضمه‌ی استکبار جهانی نیست. و حفظ عزّت و هویت ملی جز با پیشرفت همه‌جانبه و درونزا دست‌یافتنی نیست. مجلس آینده درباره‌ی این سرفصلهای مهم، وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.

پیشرفت صوری و منهای استقلال و عزّت ملی، پذیرفته نیست. پیشرفت، بمعنی حل شدن در هاضمه‌ی استکبار جهانی نیست. و حفظ عزّت و هویت ملی جز با پیشرفت همه‌جانبه و درونزا دست‌یافتنی نیست

لازم میدانم از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات با شکوه؛ مسئولان اجرائی و نظارتی؛ تأمین‌کنندگان امنیت؛ سازمان رسانه‎ی ملی و دیگر دستگاهها و اشخاص مؤثر صمیمانه سپاسگزاری کنم.

 نظر دهید »

خدایا

30 دی 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

خدایاتورا غریب دیدم و غریبانه غریبت شدم/وتورا بخشنده پنداشتم و گناه کار شدم/

تورا وفادار دیدم و هرجا که رفتم بازگشتم/تورا گرم دیدم و در سردترین لحظه ها به سراغت آمدم/

تو مرا چه دیدی که وفادار ماندی؟
خدایا قصه وکالت را زیاد شنیده ام!
اما قصه ی وکیلی چون تو را نه…
تو که وکیل باشی همه ی حق ها گرفتنی است
پرونده ای که وکیلش باشی قصه اش ستودنی است…


از روزی که ایمان آورده ام،تووکیل منی و تنها پناهم  و تو پرده از رازی بزرگ برداشتی،  رازی که اسمش را میدانستم اما رسمش را…
رازی به نام (توکل)
توکل قصه ای است که از روز ازل برایمان خواندی و گفتی در هر تاریکی و پیچ و خم دنیا وحتی در تمام لحظات روشنایی،دستانت دردست من است نگران نباش و به من اعتماد کن
توکل توکل و فهمیدم
حسبنا الله و نعم الوکیل

 نظر دهید »

انتظار و منتظر از دیدگاه امام رضا(ع)

18 آذر 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

 


موضوعی که در زمینه مهدویت در کلام امام رضا(ع) یافت می‏‌شود، موضوع انتظار فرج یا چشم به راهِ گشایش بودن است. آن حضرت در روایات متعددی به موضوع فضیلت انتظار و فرج اشاره کرده‏‌است؛ از جمله در روایتی خطاب به حسن بن جهم که از حضرتش درباره «فرج» می‏‌پرسد، می‏‌فرماید: آیا می‏‌دانی که انتظار فرج، جزئی از فرج است؟ گفتم: نمی‏‌دانم، مگر اینکه شما به من بیاموزید، فرمود: آری؛ انتظار فرج، جزئی از فرج است.

در روایت دیگری نیز می‌‏فرماید: چه نیکوست صبر و انتظار فرج! آیا سخن بنده صالح خدا شعیب را نشنیدی که فرمود: و انتظار برید که من هم با شما منتظرم و پس منتظر باشید که من هم با شما از منتظرانم؟ بر شما باد به صبر و بردباری؛ چرا که گشایش، پس از ناامیدی فرا می‏‌رسد و به تحقیق، کسانی که پیش از شما بودند، از شما بردبارتر بودند.

آن حضرت در روایت بسیار زیبایی، فضیلت انتظار را این‏ گونه بیان می‏‌کند: آیا هیچ یک از شما خوش ندارد که در خانه خود بماند، نفقه خانواده‏اش را بپردازد و چشم به راه امر ما باشد؟ پس اگر در چنین حالی از دنیا برود، مانند کسی است که همراه رسول خدا(ص) در نبرد بدر به شهادت رسیده است و اگر هم مرگ به سراغ او نیاید، مانند کسی است که همراه قائم ما و در خیمه او باشد.

 

 نظر دهید »

سخنان رهبری در مورد اربعین

10 آذر 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

روز دوشنبه در جلسه درس خارج فقه، پدیده بی‌نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.


حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پر معنا و پر مغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.


رهبر انقلاب، فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر اکرم(ص) و زیارت این عناصر ممتاز، برجسته، نورانی و ملکوتی را از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی دانستند و گفتند: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از ویژگیهای برجسته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است که در آن، هم «ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین» موج می‌زند هم «عشق و محبت».

رهبرا امیدواریم به یاری آقا امام زمان به همین زودیها بین الحرمین پشتسر آقامون نماز وزیارت بخوانیم.

 2 نظر

فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه کتاب وکتابخوانی

24 آبان 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

کتاب، دروازه ای به سوی گسترده دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است… کسی که با این دنیای زیبا و زندگی بخش، دنیای کتاب، ارتباط ندارد، بی شک از مهمترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است.»


-ضرورت جدی گرفتن مطالعه و انس با کتاب

«هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعی جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روز به روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می کند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ چیزی نمی گیرد.


«مردم ما، با کتاب، بیش از آنچه که امروز انس دارند، باید انس بگیرند. کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت، فریضه است. واجب و لازم است. مردمی که اهل کتاب خواندن باشند، از لحاظ معلومات و ذکاوت و هوشیاری، تفاوت می کنند با مردمی که با کتاب و مطبوعات انس نداشته باشند.»

«من توقعم این است که مردم کتابخوانی را جدی بگیرند. البته جمعی از مردم جدی می گیرند؛ اما همه این طور نیستند.»

«متأسفانه کتابخوانی، جز دربین یک عده از اهل علم و اهل تحصیل و کسانی که به طور قهری با کتاب سروکار دارند، یک کار رایج و روزمره به حساب نمی آید؛ درحالی که کتابخوانی باید مثل خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه، در زندگی مردم وارد بشود.»


- احیاء سنت کتابخوانی و استفاده از فرصت های فراغت و بی کاری«اهتمام به کتاب در واقع قوامش به اهتمام به کتابخوانی است. در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیدا کند.»

«به گمان من یکی از بدترین و پرخسارت ترین تنبلی ها، تنبلی در خواندن کتاب است. هر چه هم انسان به این تنبلی میدان بدهد، بیشتر می شود.»

«برای یک ملت، خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سروکاری نداشته باشند و برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب، مأنوس و همواره درحال بهره گیری از آن، یعنی آموختن چیزهای تازه باشد.»

«در دنیا، کتاب جیبی، اساسا برای این بوجود آمد که مردم، کتابخوان شوند؛ یعنی کتاب را در جیبشان بگذارند و مثلا هنگامی که به قطار زیرزمینی یا اتوبوس سوار می شوند، آن را باز کنند و بخوانند. این، کاری است که اگر باب شود، بسیاری از وقت های مرده زنده خواهد شد.


«من می گویم بایستی جوانان، پیران، مردان، زنان، شهریها، روستاییها و هرکسی که با کتاب می تواند ارتباط برقرارکند، باید کتاب را در جیبش داشته باشد و تا یک جا بی کار نشست- مثل اتوبوس، تاکسی، مطب پزشک، اداره، در دکان وقتی که مشتری نیست، در خانه به هنگام اوقات فراغت- کتاب را دربیاورد و بخواند.

«کتابخوانی را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم. به فرزندانمان هم از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند. مثلا وقتی می خواهند بخوابند، کتاب بخوانند. یا وقتی ایام فراغتی هست، روز جمعه ای هست که تفریح می کنند، حتما بخشی از آن روز را به کتاب خواندن اختصاص بدهند. در تابستانها که نوجوانان و جوانان محصل، تعطیل اند، حتما کتاب بخوانند.»


 نظر دهید »

مجالس سوگواری برحسین(ع)

06 آبان 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

پیش از آفرینش آدم(ع)دو مجلس سوگواری یرای حسین برپا گردید.

نخست :آن گاه بودکه خداوند ماجرای کربلا وشهادت حسین (ع)را مقدر فرمود وقلم ،آن را بر لوح نگاشت لوح وقلم ماتم زده شدندودرغم فرو رفتند.

دومین مجلس سوگواری برحسین(ع)پیش از آفرینش آدم بود که درپیرامون عرش الهی برپاشد."آن گاه که پروردگارت به فرشتگان فرمود همانا من در زمین جانشینی قرارخواهم داد،فرشتگان گفتند آیا کسی را درآن می آفرینی که تبهکاری کند وخون ها بریزد.در برخی از تفاسیر گفته شده که هنگامی که فرشتگان شهادت حسین رادیدند اندوهگین شدند وبه خداوند چنین گفتند.

بعد ازآن هنگامی که آدم در عرفات به عرش نگریست نام های پاک پنج تن را دید.جبرئیل به آدم القاءنمود که چنین بگوید “یا حمیدبحق محمدویا عالی به حق علی ویا فاطر به حق فاطمه ویا محسن به حق حسن ویا احسان به حق حسین."وچون آدم نام پنجمین آن ها را بر زبان آورد سیلاب اشک از دید گانش فروبارید ودلش گرفت وآن گاه  جبرئیل مرثیه سرای کرد .

 نظر دهید »

کربلا؛ نقطه‌ی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی

28 مهر 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

 

- حبیب بن مظاهر منتظر حرکتی است که اسلام را از بن بستی که امویان ایجاد کرده‌اند درآورد، مثل شما که می‌خواهید جامعه را از روح غربی نجات دهید و به دنبال راه حل هستید. او به خوبی می‌داند اگر اسلام در ذیل غدیر از تمدن جاهلیت اموی عبور کند چگونه زمین تحت تجلیات آسمان معنویت همه‌ی استعدادهایش شکوفا می‌شود و انسان‌ها معنای زندگی زمینی را در کنار اسلام خواهند فهمید و لذا هنگامی که مسلم بن عقیل وارد کوفه شد و در منزل مختار منزل گزید و عده‌ای از خطبا در پشتیبانی از مسلم بن عقیل به سخنرانی پرداختند و از جمله عابس بن أبى شبيب شاكرى برخاست و بعد از حمد و ثناى خدا گفت: «من از طرف مردم به شما خبر نمى‏دهم، و نمى‏دانم در دلشان چه مى‏گذرد، شما را در مورد آن‌ها فريب نمى‏دهم، و الله آنچه مى‏گويم بنايى است كه با خود گذاشته‏ام. به‌خدا قسم اگر دعوتم كنيد اجابت مى‏كنم و در كنارتان با دشمنان مى‏جنگم، و همراهتان شمشير مى‏زنم تا به لقاءالله برسم و در اين كار جز آنچه خداست را نمى‏طلبم. حبيب بن مظاهر بلند شد و به او گفت: خدا رحمتت كند، با سخنى كوتاه آنچه در دل داشتى را بيان كرده‏اى، قسم به خدايى كه جز او الهى نيست، من هم همين بنا را با خود گذاشته‏ام»‏.


حبيب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه، دو تن از فعال‌ترين كسانى بودند كه به‌طور پنهانى و دور از چشم جاسوسان حكومتى، براى مسلم بن عقيل از مردم بيعت مى گرفتند و خود را تمام وقت، وقف نهضتى كرده بودند كه بنا بود به رهبرى امام حسين(علیه السلام) انجام گيرد. ابن زياد، حاكم جديد كوفه وقتى به اين شهرآمد و اداره امور را به دست گرفت، كار بيعت مخفيانه تر شد و شرايط سخت ترى پيش آمد،

ولى حبيب همچنان از عناصر اصلى نهضت مسلم بود؛ تا اين‌كه اوضاع، دگرگون شد و مردم از اطراف مسلم پراكنده شدند. در اين شرايط بود كه قبيله و عشيره حبيب ‌بن‌مظاهر و مسلم ‌بن ‌عوسجه، آن دو را پنهان كردند، زيرا ابن زياد چهره هاى مؤثر در نهضت كوفه را شناسايى، دستگير و زندانى يا اعدام مى‌كرد. حبيب‌بن‌مظاهر و مسلم‌بن‌عوسجه، خبر نزديك‌شدن كاروان امام حسين(علیه السلام) را به كوفه شنيدند. تصميم گرفتند كه خود را به امام برسانند. مأموران «ابن زياد» هم براى جلوگيرى از پيوستن كوفيان وفادار به حسين(علیه السلام) به كاروان او، شب و روز راه‌هاى ورود و خروج كوفه را در كنترل داشتند؛ ولى اين دو پيرمرد شب‌ها راه مى رفتند و روز استراحت مى‌كردند، تا اين‌كه سرانجام در هفتم محرم، در كربلا به كاروان آن حضرت پيوستند.(ادامه دارد.)

 1 نظر

حضرت علی اصغر علیه السلام

24 مهر 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

 

يكى از فرزندان امام حسين‏ (ع) كه شير خوار بود و از تشنگى، روز عاشورا بى تاب‏ شده بود. امام، خطاب به دشمن فرمود: از ياران و فرزندانم، كسى جز اين كودك نمانده ‏است. نمی ببينيد كه چگونه از تشنگى بى تاب است؟

در"نفس المهموم” آمده است كه‏ فرمود: ” ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطفل‏"در حال گفتگو بود كه تيرى از كمان حرمله ‏آمد و گوش تا گوش حلقوم على اصغر (ع) را دريد. امام حسين‏(ع‏) خون گلوى او را گرفت و به آسمان پاشيد.

در كتابهاى مقتل، هم از"على اصغر"(ع) ياد شده،هم از طفل رضيع (كودك‏ شيرخوار)و در اينكه دو كودك بوده يا هر دو يكى است، اختلاف است.

در زيارت ناحيه مقدسه، درباره اين كودك شهيد، آمده است: “السلام على عبد الله بن ‏الحسين، الطفل الرضيع، المرمى الصريع، المشحط دما، المصعد دمه فى السماء، المذبوح‏ بالسهم فى حجر ابيه، لعن الله راميه حرملة بن كاهل الاسدى‏ .

و در يكى از زيارتنامه‏ هاى ‏عاشورا آمده است:” و على ولدك على الاصغر الذى فجعت به” ز اين كودك،با عنوانهاى‏ شيرخواره، شش ماهه، باب الحوايج، طفل رضيع و…ياد می ‏شود و قنداقه و گهواره از مفاهيمى است كه در ارتباط با او آورده می ‏شود.

طفل شش ماهه تبسم نكند پس چه كند

آنكه بر مرگ زند خنده، على اصغر توست

“على اصغر، يعنى درخشانترين چهره كربلا، بزرگترين سند مظلوميت و معتبرترين ‏زاويه شهادت… . چشم تاريخ، هيچ وزنه ‏اى را در تاريخ شهادت، به چنين سنگينى نديده‏ است."(3) على اصغر را باب الحوائج می ‏دانند،گر چه طفل رضيع و كودك كوچك است، امّا مقامش نزد خدا والاست. (4)

در گلخانه شهادت را می گشايد كليد كوچك ما

 

 نظر دهید »

قربانگا حج

06 مهر 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

سلام به تو که با بریدن ازدنیا وهمه وابستگیهاش ،فقط با لباس آخرت به دیدار خدایت درخانه خودش شتافتی .

سلام ودرود برتو که بعد ا زاینکه به تمام حسابهای دنیوی واخرویت رسیدی وحلالیت ازهمه اونایی که فکر میکردی به گردنت حقی دارند از این دنیا با بال خونین پرگشودی.

سلام به تو که با نوشتن وصیت نامه و مشخص کردن همه حقوق وارثینت به سوی ربت رفتی.

راستی که خوشا به حالتان.هر چند که غم از دست دادن شما برای خانواده هایتان گران است ولی همین که به این توفیق الهی که شامل حالتان شدند فکر کنن مطمئنا تسلی خواهند یافت.

همیشه فکر میکردیم که باید یک جنگ دیگه بشه تا ما طعم لذیذ شهادت را بجشیم ولی نگاه کن خدا چقدر بنده های خوبشا دوست داره که اونا را به آزوشون رسوند.

 1 نظر

نیایش

30 شهریور 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

ای بزرگ، ای حکیم! یاری ام کن و دیدگان مشتاقم را به نور دانش روشن فرما.
خدایا! تا اینجای راه را اگر با چشم بسته آمده ام، کودکی بوده ام و کودکی کرده ام، اما اینک خوب می دانم که دیگر وقت خواب نیست، وقت بازی و بی خبری نیست. به روشنی می بینم که رهرو راهی هستم به امر زمان، و راه را باید که من برگزینم.
ای امید من! یاری ام کن، دستم بگیر، راهم بنما. علمی عطایم کن که بدان راه را از بیراهه بازشناسم. با کسانی آشنایم کن که آشنای راهند. یاری ام کن که بدانم که چه باید بخواهم، و بدانم که چگونه باید به آنچه می خواهم برسم.
ای داناترین! مرا از چشمه علم و دانایی جرعه ای بنوشان تا بدان حیات جاودانه بگیرم.
الهی! شوق دانستن آرام و قرارم ربوده است. به تشنه ای می مانم که در عطش دانستن قدم به قدم خاک را می گردد. آبی می خواهم زلال و گوارا و نه سرابی خشک و خیالی.
ای همه هستی من! علمی عطایم کن که بال پروازم شود. دانشی به من بیاموز که مرا به تو برساند. با عالمی همراهم کن که همراهی اش عشق تو را در وجودم بیفروزد؛ عالمی که راه رسیدن به تو را بشناسد. معلمی که خود شیفته تو باشد و مرا به سوی تو بکشاند و نه آنکه شیفته دنیا باشد و مرا به سوی دنیا بکشاند.
ای مهربان! مرا به سوی خود بخواه و از راه رسیدن به خودت آگاهی ام ده.
الهی! بسیارند کسانی که خوب ها را می شناسند و بدها را هم. راه را می شناسند و بیراهه را هم. به بایدها عالمند و به نبایدها هم و چه قدر به این دانسته ها دلخوش دارند. اما خوشا کسانی که فقط دانستن را نمی طلبند.

 نظر دهید »

اخلاق در فضای مجازی

29 شهریور 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

اخلاق از جمله ملکات و صفات نفسانی است که ظهور و بروز آن در عملکرد و افعال بیرونی آدم قابل درک و بر محیط تأثیر گذار است، از این رو تصور شبیه سازی اخلاق در فضای مجازی مانند تصور شبیه سازی حسادت و خشم یا شوق و شعف است که تا نمود و عینیتی نداشته باشد، نمی توان آن را نشان داد یا به دیگران منتقل کرد، اما اگر گفته شود توصیه به رعایت اخلاق و توجه به آموزه های اخلاقی را در فضای سایبر شبیه سازی کنیم،
اغلب کاربران اینترنت افرادی هستند که در فضای واقعی، از ادب و متانت لازم برخوردار می باشند.
نگرش نادرست برخی از این افراد به فضای نت، موجب می شود تا در این فضا به تدریج اخلاق و نزاکت اسلامی را کنار بگذارند، و رفتاری غیر از رفتار واقعی خود به نمایش بگذارند.
هر چند که فضای اینترنت فضایی مجازی است، امّا بپذیریم که پشت هر مانیتوری یک انسان واقعی نشسته، نه یک موجود مجازی و غیر واقعی! مخاطب ما انسانی است که روح دارد، از احساسات انسانی برخوردارد است و برای شخصیت خود ارزش قائل است.
وقتی فضای مجازی اینترنت را با فضای واقعی یکسان دیدیم، و زمانی که متوجّه شدیم مخاطب ما انسانی است که روح دارد، از احساسات انسانی برخوردارد است و برای شخصیت خود ارزش قائل است.
وقتی فضای مجازی اینترنت را با فضای واقعی یکسان دیدیم، و زمانی که متوجّه شدیم مخاطب ما هم یک انسان است، در آن صورت کاملاً متوجّه می شویم، که زشتی دروغ و بی نزاکتی و بد اخلاقی تنها مخصوص دنیای واقعی نیست و متوجه می شویم که چنین کارهایی حتی در فضای به ظاهر مجازی اینترنت هم قبیح و بلکه حرام است. البته بعضی از افرادی که اصول اخلاقی را دستاویزی برای جلب توجّه دیگران می دانند، در واقع ارزش اصول اخلاقی را در کسب محبوبیت خلاصه می کنند،حاضر به رعایت و چنین اصولی میشوند که برای مخاطب قابل شناسایی باشند. این افراد به خاطر انگیزه ی نادرستی که در پذیرش اصول اخلاقی دارند، در دام نفاق و دوگانگی گرفتار می شوند و در خلوت و جلوت، دو نوع رفتار متفاوت ارائه می دهند. کاملاً طبیعی است که وقتی چنین افرادی پای اینترنت می نشینند، حاضر به ارائه ی اصول اخلاقی نیستند و گفتار و نوشتار کاملا متفاوتی ارائه می دهند.

 نظر دهید »

میلاد کریمه اهل بیت

24 مرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

كویر براى حضورت نورانى مى‌شود وپنجره‌هابه شوق رویت، نیمه شبى رابه سوى خورشید باز نمى‌شوند. كوچه پس كوچه هاى قم به یمن حضورت نورانى مى‌شوند و سروهاى آزاد به احترامت قیام مى‌كنند.


آرام آرام، بر پهنه كویر حضور پرولایت شكوفه مى دهد ; غربت به یمن غریب معنا مى‌یابد.


دلم مى خواهد برایتان از بانویى سخن بگویم كه خیال سبزتان نیمه شبى بر اقامه سبزش سلام مى‌دهد و در آینه حرمش چهره آراید.


برایتان از بانویى سخن مى‌گویم كه همانند زینب علیهاالسلام كه براى قیام قربانى داد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف كرد، او هم با قدمهاى پرحیاتش، به سرزمین كویرى قم حیات بخشید ودر رگ ایرانیان خون حمایت از ولایت را جارى ساخت.


برایتان از بانویى سخن مى گویم كه به یمن حضورش، شهر قم، مركز صدور علم ودانش علوى شد و محل رشد وبالندگى.


برایتان از بانویى سخن مى گویم كه بارگاه زیبایش، پناهگاه دل هاى عاشقى است كه شب هاى چهارشنبه در جمكران بیتوته مى كنند.

به نیابت از شیعه در نیمه شب هاى كویرى قم، سربرآستان حرم حضرت دوست مى سایند و براى ظهور گل نرگس دعا مى كنند و از بانوى كرامت، براى شكوفه دادن درخت اجابت استمداد می طلبد.


 1 نظر

آثار خنده

23 مرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی


خنده زبان مشترک همه جهانیان است.
خنده پیامی زیبا دارا وان این است که من با همه دوست هستم.
خنده در برببر عصبانیت مثل یخ روی آتش است.
خنده فشار خون را تعدیل می کند.
خنده در طولانی نمودن عمر نقش موثر دارد.
خنده کلسترول خون را کاهش می دهد.
خنده نشانه بارز اعتماد به نفس،سلامت روان واحساس امنیت است.
خنده هیچ هزینه ای ندارد. خنده در هر شرایطی امکان پذیر وقابل دسترسی است.
خنده نشانه رضایت از وضعیت موجود است.
برگرفته از سایت حاج آقا حق شناش

 نظر دهید »

خدمت به والدین

23 مرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

امام صادق(ع)از پدران بزرگوارشان،از پیامبر(ص)نقل فرمودند:هرکه از بیماری پرستاری کند ودرکارش کوشش کند چه موفق شودوچه نشود از گناهانش بیرون آید مانندروزی که از مادرش متولد شده است.مردی از انصار عرض کرد یا رسول الله پدرومادرم به قربانت اگر بیمار ازخاندانش باشد اجر بیشتری نداردکه درکار اوتلاش کند؟فرمودند:چرا.(وسایل الشیعه ج2 ص 427)


قطعا مهمترین خاندان انسان والدین اوهستند.
داستان:

روزی حضرت موسی(ع)در ضمن مناجات به خداعرضه داشت می خواهم همنشینم را دربهشت ببینم.جبرئیل بر اونازل شد وگفت “ای موسی قصابی که در فلان محل ساکن است همنشین توست” حضرت موسی نزد قصاب رفت واعمال اورا زیر نظر گرفت چون به در منزل رسیدند موسی جلو رفت وپرسید ای جوان مهمان نمی خواهی؟گفت بفرمایید!
حضرت موسی وقتی به درون خانه رفت دید جوان با آن گوشت تازه غذایی تهیه کردآن گاه زنبیلی را که به سقف آویخته بود پایین آورد وپیر زنی کهنسال را از درون آن بیرون آوردابتدا اورا شست وشو داد وآنگاه با دست خویش غذا به اوخوراند هنگامی که خواست زنبیل را به جای خودبیا ویزد زبان پیرزن به کلماتی نامفهوم حرکت کردو هردو خندیدند.
سپس جوان برای حضرت موسی غذا آورد وباهم خوردند.چون موسی از ماجرا ی جوان پرسید پاسخ داد:"این پیر زن مادر من است چون درآمدم بالا نیست نمی توانم برای او کنیزی استخدام کنم،خدمتش را می نمایم.”
موسی پرسید: آن کلماتی که مادرت بر زبان جاری کرد وخندیدید چه بود؟
گفت:هرگاه اورا شستوشو می دهم وغذا به او می خورانم دعایم می کند ومی گوید خدا تورا ببخشاید ودر بهشت هم درجه وهمنشین حضرت موسی گرداند.


حضرت موسی فرمود:ای جوان من موسی هستم وبه توبشارت می دهم که خداوند دعای مادرت را درباره تو مستجاب گردانیده است جبرئیل به من خبر داد که تو در بهشت همنشین من خواهی بود.منبع:پند تاریخ ج1ص68 به نقل ازکتاب تبلیغ سال 92
ای عزیزان از شما می خواهم که دعا کنید هرگز حرمت والدین خودرا نشکنیم ودر حال بیماری آنها صبور باشیم که خدا دعای آنها را حتما مستجاب می کند.

 نظر دهید »

غروب خورشید فروزان ری

10 مرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

روزهای پایانی عمر پر برکت حضرت عبدالعظیم (س) با بیماری همراه بود. آن قامت بلند ایمان و تلاش، به بستر افتاده بود و پیروان اهل بیت (ع) در آستانه ی محرومیت از وجود پر خیر و برکت این سیّد کریم قرار گرفته بودند. عبدالعظیم حسنی (ع) علاوه بر رنجی که از بیماری و غربت و دوری از خویشاوندان می برد، اندوه مصیبتهای پیاپی مردم و روزگار تلخ شیعیان در عصر حاکمیت عباسیان، برایش جانکاه بود. او با ذکر پیوسته خدا و عبادت به روح خود آرامش می بخشید و بار غربت و بیماری را بردوش می کشید.

بنابر قول مشهور، خورشید فروزان ری، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در پانزدهم شوال 252هجری، غروب کرد(10) و در پی آن شعله ی دیرپای حق و ایمان در آن دیار، فرو خوابید. خبر درگذشت آن بزرگوار، دهان به دهان گشت و مردم شهر، جملگی سیاه پوش شدند و بر در خانه ی آن حضرت صدا به گریه و شیون بلند کردند و پس از آنکه پیکر مطهّر حضرت عبدالعظیم (ع) در میان خیل عظیم مردم تشییع شهر، در آن شهر به خاک سپرده شد.

قرن هاست که حرم با شکوه حضرت عبدالعظیم (ع)، با جلوه ای ملکوتی و معنوی که داشته، کهربای جانهای مشتاق و دلهای پاک بوده است و همواره قلوب اهل معرفت، کبوتر وار برگرد حرمش طواف کرده است.

فضیلت و ثواب زیارت

فرهنگ زیارت در مکتب شیعه، از شیوه های اساسی احیای نام و یاد بزرگان، عالمان و اولیای خدا است. حضوریافتن در کنار قبور انسانهای والا و برجسته، هم ارج نهادن به پاکی و صداقت و ایمان و جهاد آنان است و هم الگوگیری از زندگی و الهام جویی از نام ویاد ایشان است، لذا تشویق های بسیاری که در روایات اسلامی پیرامون زیارت مرقد ائمه ی معصومین و امامزادگان بزرگوار آمده است، یک دستور تربیتی و ارشادی است. زیارت حرم باصفای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام نیز در همین راستا مورد تأکید و توجه بوده است که در روایتی از امام هادی (ع) آمده است که هر کس قبر حضرت عبدالعظیم (ع) را زیارت کند، خداوند بهشت را به او پاداش می دهد!

وهمچنین در نقل دیگری آمده است که مردی از اهل ری، خدمت امام هادی (ع) رسید. امام از او پرسید: کجا بودی؟ گفت: به زیارت سیّد الشهدا (ع) رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم حسنی را زیارت کنی، گویا حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کرده ای .

اینکه زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) پاداش بهشت دارد و یا همچون زیارت کربلا ارزشمنداست، دلیل و نشانه ی مقام والا و عالی آن سیّد بزرگوار در نزد خدا و اهل بیت عصمت (ع)است؛ چراکه وی درآن دوران سخت و پرخطر، مطیع امامان بود و فروغ احادیت و کلمات نورانی ائمه ی اطهار(ع) را در شهرهای مختلف می گستراند؛ لذا فعالیت او در چنان شرایط خطیر از ارزش خاصی برخوردار بود.

 1 نظر

تامل خوبان

07 مرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

حاج محمد اسماعیل دولابی(ره):

هرجا حدیثی،آیه ای ؛دعایی به دلت خورد،بایست؛

مبادا یک وقت بگذری وبروی ،صبر کن رزق معنوی خیلی مخفی تر از رزق مادی است؛یک نفر از دری ،دیواری می گوید ودرحقیقت خداست که با زبان دیگران با شما حرف می زند.

 نظر دهید »

تامل خوبان

07 مرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

اسمم را گذاشته ام منتظر

اما زمانی که دفتر انتظارم را ورق می زنی صفحه های اینترنتی یا سایت ها وشبکه های اجتماعی را بیشتراز امامم می شناسم؛

حتی گاهی صبح زود ،صفحه اینترنتم وشبکه ی اجتماعیم را چک می کنم ،اما

اما،عهدم را نه ،ببین چه کرده اند بامن.

خیر سرم می گویم بیا که منتظرم!!!!!

فدای غریبیت ملای من

 نظر دهید »

سبوی شکسته دل

03 مرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

زیارتنامه ی باران را می گشایم ،عطر خوش فضا مشام دل را می نوازد.

در انعکاس آیینه ها می شکنم ومحو می شوم،"ءادخل یا الله….."چه عظمتی دارد این واژه های شفاف آسمانی.

زلالی آیینه کاری رواق ها در چشمم منعکس می شود وحضور ملتمسش رابر گونه هایم حس میکنم.

اندکی از شور عارفانه یاشک را تاب می آورم وبه “ءادخل یا رسول الله ….."می رسم.

حالا چتر عطوفتش سایه بان بی پناهی آم شده است. قلبم در آستانه ی مهربانی اش می تپدودر پیشگاه امن امامت به توبه می ایستم وذکر عارفانه ی “یاعلی"مدهوشم می کند.

سبوی شکسته ی دلم رابه دست می گیرم ودر کنار پنجره فولادش می نشینم.

همان جایی که دل های عارف وهدیه مردم پاک وعاشق است ومن هم شعر غربتم را در شب بارانی چشمم زمزمه میکنم:

گفتی شبی شکسته بیایم به دیدنت

مولای من شکسته تر از این نمی شود.

 1 نظر

نقش زنان در دولت مهدی(ع)

30 خرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

- فرزندان ، آینده سازان منتظر

والدین ، محصول زندگی خود را در فرزندان خود جست وجو می نمایند ولذا برای رشد وتربیت آنها به اموری اقدام می کنند که به نظرشان ضروری می رسد. برخی اولیا ، تنها به خوراک وپوشاک فرزندان خود اهمیت می دهند ، ولی برای بعضی دیگر تعلیم وتربیت فرزندانشان نیز اهمیت دارد . کسانی که برای تعلیم وتربیت فرزندان خود اهمیت قائل اند ممکن است از دو طریق مستقیم یا غیر مستقیم به تربیت فرزندان خود همت نیز گمارند ؛ البته آن چه در اوایل سنین کودکی مورد نظر است، بیشتر تعلیم غیر مستقیم می باشد.

فرزندان در سنین طفولیت وکودکی تحت تأثیر خانواده قرار دارند واز خانواده الگو می پذیرند.

بنابراین ، برخورد صحیح خانواده با یکدیگروآموزش غیر مستقیم که فرزندان از راه الگو پذیری فرا می گیرند، تأثیر شگرفی در آینده آنان دارد .

دراهمیت وکیفیت تعلیم وتربیت همین بس که «برای دگرگون ساختن یک ملت، هیچ راهی سریع تر وساده تر از دگرگون ساختن نظام تعلیمی وتربیتی آن ملت نیست.»[1]

بنابراین ، خانواده ها ونظام تعلیم وتربیت اسلام در کیفیت آموزش باید نهایت دقت را به خرج دهند تا نسل آینده با اهداف نهایی اسلام تربیت شوند ونسلی سرگشته وبی هدف بار نیایند.

اساس اولیه تربیت در خانواده بنا نهاده می شود ؛ چنان چه پدر ومادر تمام توجه خود را برای تربیت صحیح فرزندان به کار گیرند ، می توانند ازتأثیرات منفی محیط به شدت کاسته وبا ابزار محبت وپیوند با فرزندان خود در شرایط بحرانی ، یاری گر آنها باشند وبا ایجاد تفریحات سالم برای آنها از روی آوردن فرزندان خود به فساد جلو گیری نمایند.

پس والدین به خصوص مادرباید با انتقال معارف مهدوی[2] از راه حفظ حدیث ، تلاوت روزانه ی قرآن برای امام زمان (عج )، حفظ وتلاوت دعا برای سلامتی امام زمان عج اهمیت مسئله را برای فرزندان گوشزد نماید.

1- اسماعیل شفیعی سروستانی ، تعلیم وتربیت ،جایگاه وعملکرد آن ، پیش شماره 1، ماهنامه موعود.

2- ر.ک: علی اصغر احمدی، شیوه های ایجاد انس در کودکان ونوجوانان با وجود مبارک امام زمان عج ، ماهنامه موعود ، ش34.

 نظر دهید »

'گل باغ فاطمه

01 خرداد 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

در باغ‏های احساس زمین، گل‏ها، رنگ سرخ گرفتند.

چهره زرد عشق، به سیلی شاهد شهادت، سرخ شد.

بهار، نوید آمدن گل همیشه بهاری، به باغ فاطمه علیهاالسلام آورد؛ گلی که با شکستن، نمی‏شکند و با چیدن، شاخه می‏دهد.

نوید آمدن مردی که با کشتن، نمی‏میرد؛ بلکه با خونش زندگی می‏بخشد دین محمد را.

پیش از تو…

پیش از تو، عشق یا نبود یا اگر بود، سرخ نبود.

پیش از تو، زندگی ارزش دل بستن نداشت.

پیش از تو، کودکی در آغوش مادرش، عشق را با اشک مادر نمی‏آموخت.

تو، حسین فاطمه‏ای؛ تفسیر عشق خدا به آفریده‏هایش و تمرین عشق بنده، به آفریدگارش. تو تمام دوست داشتنی.

چه کسی صدایم می‏کند؛ حسین؟!

به نام تو می‏نازم، وقتی صدایم می‏کنند، از نامت خجالت می‏کشم. نمی‏دانم این چه شوقی است! چه کسی است صدایم می‏کند: «حسین» و تنم برگ خزان می‏شود و می‏لرزد؟

چه کسی است صدایم می‏کند: «حسین» و اشکم بی‏اختیار می‏ریزد.

نامم ببر و هم‏نام تو بودن را یادم ده.

امیر عشق!

امیر عشق کائنات، آسمان آبی دلدادگی! بهار آمدنت، نوید زندگی عاشقانه است.

کودکی‏ات هم بوی شهادت می‏دهد. کودکی‏ات هم نوید اشک می‏دهد.

امیر اشک‏های بی‏پایان! بی‏تو گریه کردن، معنی ذلت است و با تو فریاد اعتراض به هرچه طاغوت، امیر اشک‏هاست.

بهانه اشک‏هایم باش تا باران شود و ترس را از مزرعه وجودم بشوید.

می‏خواهم آفتاب‏گردان عشق بکارم.

یا حسین!

خاک اگر فصل بهار را «یا حسین» نگوید، جانش گرم آفتاب نمی‏شود. دانه اگر آب را با «یا حسین» ننوشد، جوانه نمی‏دهد. سنگ اگر نام «حسین» نبرد، زیر سم اسبان و پای ستوران می‏شکند. باران اگر عزادار «حسین» نباشد از تقدیر ابر، رها نمی‏شود، رود اگر نیت سفر کربلا نکند، کوه‏ها را نمی‏شکافد.

هرجا جهادی است، هر جا مبارزه‏ای است، هرجا ذره‏ای میل آفتاب می‏کند، نام تو را می‏گوید: «یاحسین!»

جگرگوشه فاطمه علیهاالسلام

در گوش بهار، اذان بگویید! سوسن فاطمه را به آغوش محمد برسانید!

کودکی با قنداقه‏ای از سوسن، آمده تا هم‏بازی سجده رسول خدا شود.

طبیب کوچک‏سالی، دارد غم ناامیدی بشر را درمان می‏کند.

حسین، بزرگ خواهد شد و از کودکی خواهد گذشت؛ ولی جگرگوشه فاطمه خواهد ماند.

حسین، قد خواهد کشید و سرور جوانان بهشت خواهد شد. حسین علیه‏السلام معنای بهار است؛ سرخی لاله، سبزی آزادگی سروها و آبی مهربانی مشک‏های آب… .

 

 نظر دهید »

تبریک ماه شعبان

31 اردیبهشت 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

 

شعبان الذی خففته منک بالرحمه واارضوان

امام صادق (ع) فرمود : هرکس سه روز از ماه شعبان را روزه بگیرد بهشت بر او واجب میگردد و روز قیامت رسول خدا (ص) او را شفاعت میفرماید.

 1 نظر

شکوایه قرآن

23 اردیبهشت 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

واما مردمی عامی که باقلب رئوف وروح آرامی نیاز آرزوشان را درالفاظ ،نشان گیرندوبس،بی آنکه در اعماق فرمانم نشانی ازخداگیرندو پادرراه بگذارند؛

من از ایشان گله دارم،هزاران گله دارم .ولیکن……

یکی خواند مرا گنگ وغلط باچهچهه،گویی که آهنگ غنا هستم؛

یکی آویزدم برگردنش گویی که شعر مردگان هستم؛

یکی بنددمرا بربازویش گویی که “خیرحافظا"هستم؛

یکی هم بهر حفظ جان ومالش غافل از یاد خدایشمی نهد یکی قطعه ام رابرخودش ،برخانه اش ،برجان ومال وبچه اش تاازبلاها درامان باشد؛

به هنگام مرض آنجا که دکتر ازدرمان ،ددواها بی اثر گردد،مراشویند ونوشند،که شایدآب الفاظم ،علاج دردشان باشد؛

درآن دم که عزیزی ازوطن عزم سفردارد ،مادری یاخواهری  یاهمسری؛دربدرقه براو نظردارد ،پلی ازمن به بالای سرش بنددکه دائم درامان باشد؛

به دیوارمناره،برفراز گنبدوباره،به گرد هرضریح وتکیه ومدفن وقندیل شبستانها،به خط ترئین سردرگم،معما واروناخوانا ،مرا باصنعت تذهیب کاری ،عرضه می دارند؛

برای نذر دنیا وثواب آخرت از"باء تا سین"خواندنم را باشتابی ختم می گیرند،وتنها ذکرالفاظم تهی ازمعنی ،چون وردی مقدس  بی تفهم ،بی تعقل ،بی تامل ،ویا آغاز هرکاری ،به دامانم زند دست وگشاید بین اوراقم که یابد راه خودرا ،خوب یا بد یا میانه؛

برای یمن هرمسکن مرا با آب وایینه ،به آنجا می برند اول که شاید تا مبارک گرددآن خانه؛

کنار سفره هفت  سین سفره شان،اندر صف سنجد ،سماق وسیر؛

به همراه صداق زن،به پیش چشم داماد وعروس نقره ای دامن؛

به بالین مریضان،توی جیب مردمان ،برسینه  ی نوباوگان ،برروی قبرمردگان؛

من حاضرم،من حاضرم؛

اماچرا ،اربهرچه این کارها با این کتاب؟

گرچه بود برخی ثواب،برخی صواب؛

اما تحرک مقصد است یا آنکه در منظور ما تنها تبرک مقصد است؟……

 نظر دهید »

ای هفتمین دلیل خداوند برزمین

23 اردیبهشت 1394 توسط زهره مانده گاری اندانی

نتیجه تصویری برای عکس از حرم امام کاظم

ای هفتمین دلیل خداوند در زمین!
ای آن که از دریای چشمانت، آرامشی شگرف می‏تراوید و لبخند مقدست، صبح را در ذره‏های خاک منتشر می‏کرد! ما هنوز در مسیر نگاهت، آسمان را تجربه می‏کنیم و خاکسترنشین فراقت، آخرین روزهای رجب را مویه می‏کنیم.
سلام بر تو و سلام بر کاظمین، که چنین گوهری را در آغوش دارد

زندان، هنوز زمزمه‏های «سبوحُ قدوس» تو را در گوش دارد و خود شاهد است در قنوت خود چگونه از دیوارها و سقف سیاه زندان می‏گذشتی و آسمان را فتح می‏کردی.
زندان شاهد است، چگونه سجده تو را همچون پرنده ‏ای به باغ‏ های سرسبز طراوت می‏برد و بهشت، در تک تک آیه‏ های روشن نگاهت جاری بود
!

 نظر دهید »
اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

شفق

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • دل نوشته
  • مناسبتها
    • معلم
  • دعا و نیایش
  • اخلاقی
  • روان شناسی
  • شهدا
  • سابقه نجم ثاقب
  • محرم
  • امام حسین(ع)این گونه بود
  • متفرقه
  • پژوهشی
  • حقوق والدین
  • شیوه های تبلیغی پیامبر(ص)

Random photo

محمد(ص)

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
ذکر روزهای هفته
تصاویر زیباسازی نایت اسکین

حدیث موضوعی

حدیث موضوعی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

سایت خدماتی بیست تولز


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
کد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس